Opony kierunkowe.

W oponach kierunkowych o symetrycznej budowie bieżnika - poprawie ulega odprowadzanie wody spod kół, zwiększa się cichobieżność toczenia. Rzeźba bieżnika opon kierunkowych posiada wysoką zdolność do odprowadzania wody i ukształtowana jest w określony sposób tworząc charakterystyczny zarys. Na obwodzie opony znajdują się szerokie rowki obwodowe (służą one gromadzeniu wody) oraz lejkowate rowki poprzeczne, których zadaniem jest skuteczne wypompowanie, wyrzucenie wody spod opony. Dzięki takiemu ukształtowaniu bieżnika opony, woda jest w nich bardzo skutecznie odprowadzana na zewnątrz, co w znacznym stopniu pozwala na ograniczenie podatności na zjawisko aquaplaningu w porównaniu do ogumienia o tradycyjnej rzeźbie nawet o 20 - 30%.

Opony kierunkowe, to ten słynny kształt litery V, jakim bieżnik kusi oko. Wokół opony kierunkowej narosło wiele garażowych mitów, zresztą wszelkie mity rodzą się garażach i jak to z mitami bywa ciężko z nimi walczyć wiedzą, w tym wypadku wiedzą techniczną. Jednym z najbardziej popularnych mitów jest coś co się nie wiadomo skąd wzięło i jak się utrzymało wśród amatorskich opinii.

Opony kierunkowe letnie występują powszechnie w ofertach producentów na wszystkie sezony.

Bieżniki kierunkowe występują we wszystkich klasach opon: budżetowej, średniej oraz wysokiej. Zalecane są do aut klasy średniej oraz wysokiej, a także do wspomnianych już samochodów o charakterze sportowym. Przykładowe opony zimowe i letnie kierunkowe to: Dunlop Sp Sport Maxx, Dayton D300 Sprint, Uniroyal Rainsport 2, Goodyear Eagle GSD 3, Toyo Proxes T1R, Fulda Carat Progresso, Vredestein Sporttrac 3 i inne.

Głośność opony kierunkowej to najbardziej znana wada tych opon. Swego czasu znany gigant oponiarski, firma Michelin, wypuściła na rynek oponę, która nazywała się Exalto. Bieżnik niezwykle skuteczny, przyczepny, bardzo atrakcyjny dla oka, ale wydawał z siebie taki hałas, że większość kierowców pozbawionych żyłki sportowej narzekała na tę oponę okrutnie i gremialnie. Exalto to oczywiście ekstremalny przypadek, niemniej każda opona kierunkowa będzie oponą bardziej lub jeszcze bardziej głośną. Wynika to nie tyle z właściwości opony , co praw fizyki. Kierunkowa rzeźba bieżnika poprzez swoją charakterystyczną budowę wymusza, taki a nie inny przepływ powietrza, lub wody i powietrza, w czasie którego opona wydaje charakterystyczny szum. Opona kierunkowa działa trochę jak turbina, która rozprasza powietrze, jak wiatraczek i taki jest już jej urok, taka uroda. Tego zmienić się nie da. Dlatego, albo opony kierunkowe albo opony ciche.

Profesjonalna koszykówka gdańsk dla każdego.

Profesjonalne reklama częstochowa stron internetowych

Skuteczne odszkodowania powypadkowe katowice za uszczerbek na zdrowiu.

Profesjonalna klimatyzacja daikin do twojego domu.

Odzyskaj pieniądze - pomoc frankowiczom - weź sprawy w swoje ręce

Profesjonalne złącza militarne dla twojej firmy.

Zapisz się na wolontariat wrocław sportowy.

Najlepsze tlumiki wola do twojego samochodu.

Zapraszamy na wycieczki dla seniorów olsztyn